ابزارخانه

نمایندگی مرکزی ابزارآلات رونیکس

ابزارخانه

نمایندگی مرکزی ابزارآلات رونیکس

دستگاه جوش لوله سبز

دستگاه جوش لوله سبز یا اتو لوله سبز یکی از دستگاه هایی است که برای جوش لوله، از نوع لوله سبز استفاده می شود.لوله های سبز امروزه از لوله های پرکاربرد در تاسیسات آب گرم و آب سرد در صنعت ساختمان می باشد. این لوله ها  از طریق جوش حرارتی  به هم متصل می شوند.دستگاه جوش لوله سبز این جوش حراراتی را ایجاد می کند.

هنگام استفاده از اتو لوله سبز باید از عینک ایمنی،دستکش ایمنی و ابزار مرتبط استفاده کرد.دستگاه های جوش لوله سبز به صورت دیجیتالی هم موجود می باشند.

تفاوت اورفرز دستی و فرز میزی

اورفرز دستی و میزی هر دو کاربرد یکسان دارند اما در نحوه استفاده با هم تفاوت دارند.در اور فرز دستی قطعه کار ثابت و دستگاه حرکت می کند،در نوع میزی دستگاه ثابت و قطعه کار حرکت می کند.اورفرز دستی سبک هست و وزن کمی دارد،به همین دلیل در هر موقعیتی قابلیت استفاده دارد،از جمله لبه های کار قوس دار و منحنی و محیط های مقعر و محدب.


انواع تیغه های اورفرز

اورفرز دستگاهی است برای استفاده در تمامی اموری که به نوعی با چوب سر و کار دارند.اورفرز برای ابزار زدن،ایجاد شیار و پخی و هرگونه طرح بر روی سطح و لبه قطعات چوبی به کار می رود.این عملیات از طریق تیغچه های قابل اتصال به اورفرز صورت می گیرد.تیغ های اورفرز هم به صورت تکی و هم به صورت یک ست ارائه می شوند.

نامگذاری انواع تیغه ها شامل موارد زیر می شود:

انواع پرداخت/انواع ابزارزن/جاشیشه/انواع ناخنی/انواع پخی/انواع قاشقی/انواع شیارزن/دم چاچله/انواع دوراهه


پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش علاوه بر استفاده در رنگ آمیزی،برای روغن جلا،ضد زنگ و مایعات مشابه کاربرد دارد.پیستوله های بادی به وسیله پمپ باد کار می کند.اجزای پیستوله بادی شامل یک مخزن رنگ،نازل رنگ پاش و پیستوله می شود.نازل های پیستوله رنگ پاش میزان پاشش رنگ را مشخص می کنند.رنگ کاری با پیستوله سطح رنگ شده یکنواخت و همواری به دست می دهد،دقت  و سرعت عمل بالاتری دارد،به همین دلیل  ابزار کاراتری نسبت به غلطک و قلم مو می باشد.برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه تنفسی،بهتر است از پیستوله های رنگ پاش در محیط باز یا محیط هایی که دارای تهویه هستند استفاده شود و هم چنین از ماسک های تنفسی استفاده کنید.

پیچ دستی چیست؟

پیچ دستی ابزاری است که برای نگه داشتن قطعه کار نجاری روی میز برای برش و سنباده زنی.پیچ دستی از یک میله اصلی و دو بازو تشکیل می شود که از این دو بازو یکی متحرک و دیگری ثابت می باشد.بازو ها بر اساس اندازه قطعه کار قابل تنظیم می باشند.