ابزارخانه

نمایندگی مرکزی ابزارآلات رونیکس

ابزارخانه

نمایندگی مرکزی ابزارآلات رونیکس

دریل بتن کن

بتن کن ها دستگاهی هستند که برای سوراخکاری های بتن و دیوار و تخریب استفاده می شوند.بتن کن ها بر اساس وزن آن ها و سیستم مته گیر آن ها دسته بندی می شوند.بتن کن ها چهار شیار و یا پنج شیار هستند و دارای سیستم SDS هستند.سیستم SDS مناسب برای کارهای سنگین  و سریع می باشند.بتن کن های پنج شیار مجهز به SDS MAX هستند که مکمل SDS PLUS در چهار شیار هستند و دارای قدرت بیش تری هستند.بتن کن ها عموما به دو حالته و سه حالته نیز دسته بندی می شوند.دو حالته فقط چکشی و چرخشی-چکشی را پشتیبانی می کند،اما سه حالته چرخشی،چکشی و چرخشی-چکشی را حمایت می کند.

تفاوت بتن کن با چکش تخریب در این است که چکش تخریب ها فقط تخریب انجام می دهند اما بتن کن ها علاوه بر سوراخکاری تخریب نیز انجام می دهند و این میزان بنا به قدرت موتور در انواع بتن کن متفاوت می باشد.

نکات ایمنی کار با انواع کارواش

کارواش یکی از دسته بندی های ابزار برقی می باشد که دارای کاربری های خانگی و صنعتی می باشد.هنگام استفاده از انواع کارواش نیز مانند سایر ابزار برقی باید نکات ایمنی را حتما رعایت کرد.

  • کارواش را بدون آب روشن نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود.
  • مواد شوینده استاندارد استفاده نمایید.
  • کارواش فقط در حالت ایستاده استفاده شود و هیچ گاه در حالت خوابیده مورد استفاده قرار نگیرد.
  • تمامی اتصالات و قطعات را بررسی نمایید تا دچار آسیب دیدگی نباشند زیرا باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود.
  • دمای آب مصرفی نباید بیش تر از 40 درجه سانتیگراد باشد.
  • شیلنگ آب باید مستحکم باشد.

کاربرد کارواش

از ابزارآلات برقی پرکاربرد،کارواش ها می باشند که برای شستن اتومیبیل،ساختمان و نمای آن،ماشین آلات سنگین و کارگاه ها و... استفاده می شوند.کارواش ها با دو نوع موتور دینامی و ذغالی تولید می شوند.کارواش های دینامی کم صدا با طول عمر بالا هستند این درحالی است که نوع ذغالی دارای صدای بیش تر و قدرت بالاتر می باشند.کارواش ها برای مصارف خانگی بسیار مناسی می باشند و صرفه ی اقتصادی دارند.به دلیل پاشش آب با فشار بالا شست و شو با کارواش  بسیار سریع تر و بهداشتی تر از شست و شو با شلنگ می باشد.کارواش ها با فشار خروجی 100 و 130 و 140 بار برای خانه مصرفی هستند و 180 و 160 بار صنعتی هستند.

رعایت چند نکته کوچک می تواند عمر دستگاه را طولانی کند:

  • کارواش را در محیطی که مواد اشتعال زا وجود دارد قرار ندهید
  • دستگاه را بدون اتصال به آب روشن نکنید
  • برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه،در جایی قرار گیرد که هوا جریان داشته باشد.
  • از مواد شوینده مجاز و غیر اسیدی استفاده کنید
  • دمای آب مصرفی نباید بیش از 40 درجه سانتی گراد باشد
  • کارواش فقط در حالت ایستاده استفاده شود

پروفیل بر چیست؟

پروفیل به قطعاتی از جنس آهن گفته می شود که در مقاطع گرد،مربع،مستطیل و زاویه دار،برای ساخت درب و پنجره،نرده و... به کار می رود.برش این قطعات به وسیله دستگاهی به نام پروفیل بر انجام می شود.پروفیل برها شامل یک بازویی می باشد که یک صفحه برش گرد را نگه می دارد و عمل برش از طریق همین صفحه انجام می شود.پروفیل برها از ابزارآلات برقی می باشند.پروفیل برها برای استفاده بر روی زمین طراحی شده اند و اگر آن ها روی میز قرار گیرند آسیب های فراوانی به همراه خواهد داشت.به صفحه برش که بر روی پروفیل بر نصب می شود صفحه پروفیل بر یا سنگ پروفیل بر می گویند.

تراز لیزری چیست و انواع استفاده آن

تراز لیزری،از ابزارآلات اندازه گیری می باشد که در کلیه کارهای ساختمانی،اعم از تاسیسات،دکوراسیون و انواع نصب کاربرد دارد.چه ساختمان شما تازه در حال ساخته شدن باشد،چه در حال بازسازی باشد و یا نیاز به یک تغییر خانگی باشد،تراز لیزری یک ابزار کاربردی می باشد.تراز لیزری امکان نصب بر روی پایه را دارد،مانند سه پایه دوربین.تراز لیزری به وسیله دو خط عمودی و افقی که با اشعه لیزر مشخص می شود،تراز بودن را نشان می دهد.تراز لیزری دارای خاصیت آهنربایی می باشد در نتیجه قابلیت نصب بر روی دیواره فلزی نیز دارد.